16 January 2010

DAK KURANG AJAQ

NIBONGTEBAL: Seorang pelajar tingkatan empat sebuah sekolah di sini, menampar seorang guru wanita berusia 29 tahun di dalam kelas kerana tidak berpuas hati dengan tindakan guru terbabit menamparnya, Selasa lalu.

Kejadian berlaku kira-kira jam 12.45 tengah hari apabila tiga pelajar dari kelas lain masuk ke kelas yang sedang diajar oleh guru berkenaan sebelum bertindak mengganggu dan membuat bising.

Sumber memberitahu, guru wanita itu kemudiannya mengarahkan ketiga-tiga pelajar itu supaya keluar dan tidak mengganggu pelajar yang sedang belajar di dalam kelas berkenaan.


Bagaimanapun, seorang daripada tiga pelajar terbabit bercakap kasar yang berbunyi “kalau watak mau keluar, lu mau buat apa,” sehingga menyebabkan guru berkenaan hilang sabar dan bertindak menamparnya.

"Pelajar itu yang berang dengan tindakan guru wanita berkenaan, bertindak balas dengan menampar gurunya itu di depan pelajar lain dalam kelas itu.

“Seorang rakan pelajar itu yang tidak berpuas hati mengambil kerusi plastik dan membaling ke arah guru itu tetapi berjaya dielak.Selepas itu pelajar berkenaan beredar selepas ditarik seorang lagi rakan mereka,” kata sumber berkenaan.

Berikutan kejadian itu, guru terbabit memaklumkan kepada pengetua sekolah sebelum dinasihatkan membuat laporan polis pada jam 3.15 petang pada hari sama.

Ketua Polis Daerah Seberang Prai Selatan, Superintendan Shafien Mamat, ketika dihubungi Berita Harian, mengesahkan menerima laporan polis yang dibuat oleh guru berkenaan.

Katanya, pelajar yang menampar gurunya dibawa oleh keluarganya ke balai polis semalam, manakala dua lagi masih menghilangkan diri.

"Polis menahan pelajar itu semalam (kelmarin) sebelum membebaskannya hari ini (semalam) selepas memberi keterangan danjaminan RM2,000 oleh bapanya," katanya.

Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 506 kerana menakutkan secara jenayah.



(DAHSYAT SUNGGUH DAK2 SEKARANG NI. DULU MASE ZAMAN midori SEKOLAH XDE PN MCM NI. SKRG MCM2 CERITA PSL DAK2 SEKOLAH NI. KDG2 KITE PLAK YG NEK TATOT KLU JALAN SEBELAH DIORG NI. JAHAT KEMAIN. PELIK TOI. NK SALAH KAN SAPE LA.

PANTANG DITEGUR ASYIK NK MELAWAN. NK SALAH KN MAK BAPAK PN XLEH. SBB KDG2 MAK BAPAK NI DH BERBUIH MULOT DH NASIHAT, ANTA G SEKOLAH SUPAYA JD ORG BERILMU TP HARAMMM... KESIAN2..

SAME2 LA KITE RENUNGKN. ADIOS..)

No comments:

Post a Comment

Followers

free counters