10 February 2010

BODOH PUNYE BANGLA!!

Kurang ajar la bangla ni!! Ape hal la diorg ni.. Dah la dtg cni merempat.. Lagi nk wt bende2 mcm ni.. Kalau datang cni nk cari rezeki, cari la btol2.. Jangan la wt bende mcm ni.. Sah bodoh!

Diskaun 30 sen atau perkosa!

KUALA LUMPUR: Hanya kerana enggan mengurangkan harga rokok, seorang wanita berusia lewat 30-an yang juga peniaga kecil-kecilan di Desa Tasik Sungai Besi di sini, nyaris dirogol dua lelaki warga Bangladesh, kelmarin.

Difahamkan, kedua-dua lelaki berusia lewat 30-an itu mengugut menculik mangsa sebelum dibawa ke rumah mereka di kawasan berhampiran untuk dirogol.

Lebih menghairankan tindakan lelaki terbabit hanya disebabkan keengganan mangsa mengurangkan harga sekotak rokok sebanyak 30 sen.

Difahamkan, harga asal rokok Lussman yang diminta kedua-dua lelaki itu ialah RM2.80 sekotak.
Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang itu, mangsa berseorangan sebelum dihampiri dua lelaki warga Bangladesh terbabit sebelum mereka memesan dua kotak rokok.

Mangsa yang enggan dikenali berkata, kedua-dua lelaki terbabit mula bertanyakan harga rokok itu.

“Sebaik saya memberitahu, mereka meminta diskaun 30 sen. Saya menerangkan kepada mereka harga tidak boleh dikurangkan.

“Lagipun, jual rokok bukan sama macam buka restoran...untungnya kecil saja,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Menurutnya, kedua-dua mereka kemudian mengugut akan membawanya ke rumah mereka berhampiran kawasan berkenaan dan akan melakukan perkara yang tidak diingini.

“Saya yang tidak faham cuba mendapatkan penjelasan mereka. Seorang daripada mereka mendakwa akan merogol saya sekiranya enggan mengurangkan harga rokok itu,” katanya.

Tersentak dengan itu, mangsa memarahi kedua-dua mereka, namun tidak diendahkan.

Mangsa yang kebuntuan selain bimbang keselamatannya memaklumkan akan membuat laporan polis sekiranya mereka terus mengganggunya.

Difahamkan, ugutan mangsa itu juga tidak memberikan kesan sebaliknya mereka cuba menghampirinya.

Mangsa menjerit menyebabkan kedua-dua mereka melarikan diri tanpa membeli rokok itu sebaik beberapa orang awam di kawasan berkenaan datang untuk menghulurkan bantuan.

Sehubungan itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Sungai Besi di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Difahamkan, sehingga kini mangsa masih trauma untuk memulakan perniagaan kerana bimbang kejadian sama berulang.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Cheras, Superintendan Abdul Rahim Hamzah Othman ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.

________
Eeeeee sengsara btol la jd perempuan ni.. Semakin ramai makhluk2 asing kt negara kite ni MIDORI rs makin tak selamat nak keluar rumah.. U allz bayangkn, MIDORI nk pegi pasar malam depan ni pn takot tau.. DIorg je yang penuh.. Pastu sengaja2 nak langgar2 kite mase berjalan tu.. eeee benci btol.. MIDORI mmg xkn pegi sorang2 mesti berteman. Skrg pn dh mls nk pegi pasar malam.. Huh.. Pada geng2 wanita2 kt luar tu, hati-hati la selalu.. Skrg ni mcm2 jenayah diorg ni buat. Arghhh... Ape nak jadi dengan Malaysia ni.. Ermmm


15 comments:

  1. ishh... aku memang tak suka bangla skang ni.. tak mcm bangla dulu.. bangla skang memang kurang ajo.. aku pernah tampar sorang bangla mase dia kacau budak sekolah... mase tu aku berani sebb kengkawan ada backup klu pe2 hal.. hehe

    ReplyDelete
  2. btol3.. diorg ni patut kene belasah jer.. baru die nk hormat org malaysia.. kalau x die buat macam negara die jer.. grrrr.. geram btol la..

    ReplyDelete
  3. bkn semua bangla jahat..
    uhuhuh

    ReplyDelete
  4. tp kebanyakkan nye mmg jahat.. sesetengah je yg btol2 nk cari mkn kt cni.. hurmm

    ReplyDelete
  5. Sini kat kampung pun sudah ada orang bangla la.... Dulu payah nak jumpa batang hidung diorang. Lani berselerak setiap kali pasar malam. Sib bik AJ singleman.. So boleh r relex takda sapa mo berani kaco.. hehehe :D

    ReplyDelete
  6. memang kuang ajor bangdesh tu!!
    elok sita tengah orang ramai..
    baling ngan batu!!

    ReplyDelete
  7. @aj : tau xpe.. org lelaki xdela takot sgt.. ppuan kne ati2.. huhu

    @kulop ludin : baling baling.. jgn xbaling!.. grrrrr

    ReplyDelete
  8. tu la akibatnya jika malaysia terlalu mengamalkan sistem terbuka. lambakan pekerja asing dan jenayah juga semakin menjadi2... wt kaum2 hawa yang comel lagi ayu kt luar sana, kalau kuar umh jgn lupa bawak senjata utk pertahankan diri, atleast minyak wangi tuk sembur mata dorg tu, okey??

    ReplyDelete
  9. wahh..good info indah hafeza.. mmg pn skrg klu kuar kne bwk senjata.. yg paling best serbuk lada!! kn ade jual yg spray tu.. dl kt campus midori ade jual tu.. rebut2 beli.. hahahaha

    ReplyDelete
  10. hati2 lar macam2 jenis orang yang pelik2 akhir2 zaman ni..

    ReplyDelete
  11. yup.. btol tu kaoru ichibana.. akhir zaman ni mmg mcm2 yg pelik berlaku.. huhu

    ReplyDelete
  12. kekekeke.. lelaki kurg cket bhynye kot... ppuan yg paling wajib berhati2.. gegege

    ReplyDelete
  13. betoi tu mmg org bangla ni skrg sumenye hampeh belake.....patut anta balek negara diorg biar kebulur kat sane....hehehehe

    ReplyDelete
  14. org lelaki kna jga jgk la thadap bangla wanita... kekekek

    ReplyDelete

Followers