18 May 2010

GULA HABIS, TAK DAPAT MINUM TEH O :)

Gila la nak beli gula kene tunjuk sijil nikah. Hahahaha.. Macam2 peniaga sekarang. Dok sorok gula pastu cakap kehabisan stok!! Mangkok!! Kalau nak kaye pun jangan la menipu. Dosa bai.. Tak dapat nak minum teh O la kalau macam ni. :P



Patut la kat Terengganu orang sibuk cakap takde gula. Sampai peniaga kedai makan buat notis "SEGALA MINUMAN JENIS 'O' TIDAK DIJUAL.". Sebabkan mereka2 yang tak bertanggungjawab ni, telah menjejaskan periuk nasi orang lain. Mangkok!!



Tak cukop lagi ke dengan keuntungan yang diperolehi? Kenapa nak menyusahkan orang lain? Kalau diorang susah, orang lain pun susah. Ingat die sorang je ke yang susah? Nasib baik la mak kaknon jenis yang ade ke, takde ke gula kat umah, kalau pergi kedai mesti beli jugak gula. Simpan buat stok. Tapi bukan untuk jual yer deknon. Jangan harap kaknon nak bg!! Hahahahaha..



Tapi elok juga kite kurangkan mengambil gula yer deknon. Banyak penyakit kalau banyak makan gula ni. Orang kate ape, kurangkan manis dalam minuman, lebihkan manis dalam senyuman!. Hahaha.. Betol ke? Kaknon pun dah konfius dah.. hahahaha..





Nota kakiku : Gula penyebab diabetis, gula menyebabkan kaki kene potong, gula menyebabkan mata boleh jadi buta. Haishhh.. Hehehehe.. Go Gula Go!!



3 comments:

  1. smlm mak dpt beli gula 24 kilo..haha.tk thu lh dia seludup dari sindiket mn..wakaka

    ReplyDelete
  2. wahh... 24kilo terus deknon? kene tunjuk surat nikah tak? hahahaha...

    ReplyDelete
  3. xde gula mcm mane nak minum teh o ni?? ;p

    ReplyDelete

Followers