20 May 2010

NASI LEMAK | Perhhh Lapor-lapor

Nasi lemak. Penah makan nasi lemak? Hahahaha.. Apesal kaknon cerita pasal nasi lemak ni? Bukan apa deknon, kaknon tengah lapar ni haa.. Dok teringat nasi lemak yang makcik kt tepi jalan kt bukit sane tu jual. Tapi kan sekarang tengah hujan, jadi tak dapat la kaknon pergi membelinya. Jadi, terdatang la idea nak menulis entry berkaitan nasi lemak. Hahahaha.. OK! Cukop intro kaknon. Heee

Nasi lemak adalah salah satu makanan popular dekat Malaysia ni. Selalunya orang makan pada waktu pagi. Tapi sekarang ni tak kira pagi ke tengah hari ke petang ke malam ke, banyak dah orang jual nasi lemak. Dan banyak juga la orang yang makan nasi lemak. Hahahaha (Motif ketawa? Hurmm takde motif.. Hahahahaha)..

Nasi lemak ni yer deknon, adalah merujuk kepada nasi yang dimasak dengan menggunakan santan kelapa untuk menambahkan rasa lemaknya. Setiap nasi lemak secara am nya akan dihidangkan bersama-sama ikan bilis, sambal, telur dan timun. Tapi, sekarang ni dah macam-macam jenis nasi lemak yang kita boleh makan. Heee

Nasi Lemak Ayam!! Feveret kaknon!!.. Perhhhhhhh...

Nasi Lemak Rendang Kerang!! Feveret kaknon!! ERrrrmmm.. Nyam nyam nyammm...



Nasi Lemak Sotong!! Tak berapa feveret tapi kalau ada depan mata, bedal jugak! Hahahaha..


Nasi Lemak Rendang Daging!! Perghhhh.... Dapat pulak yang rendangnya sedap. Dagingnya lembut. Fuhhhhhh.. Mantap!!


Kalau deknon nak tau, masa kaknon bermastautin dekat Shah Alam kan. Depan UNISEL ada seorang makcik ni jual nasi lemak. Perhhhhhh.. Wa cakap lu!! Dia punye sambal kerang, rendang kerang, rendang daging semu sedap arhh! Memang hari-hari kaknon kejar makcik tu.


Untuk pengetahuan deknon, memang kene kejar, kalau tak kejar kompem tak dapat! Sekejap je dah abeh. Perhhh.. Tapi memang masakan dia sedap la. Nasi pun terasa lemaknya. Ini, ada sesetengah peniaga tu, kata meniaga nasi lemak tapi tak terasa pun santan nyer. Hampeh. Itu memang alamatnya sekali jela kaknon beli. HUh!! Nak untung jer tau. Apa laa..


Perhhh.. Makcik bukak gerai betul2 berhadapan dengan pintu masuk Unisel. Jadi, kaknon kalau time ade lab tu, dari dalam lab tu dah dok usha2 dah. Dok tengok jam, bila la nak abeh lab. Hahahaha.. Bila lecturer kata dah abeh jer, kaknon terus kuar siap berlari-lari lagi nak beli nasi lemak punya pasal. Hahaha.. Member kat umah siap order lagi.


Ada sekali tu, kaknon ada lab la. Kaknon tak pandang pun lecturer kaknon tu. Kaknon dok usha jer makcik tu. Bila tengok dia ada lagi, lega rasa. Pastu dok sembang2 ngan member. Terpandang la kat luar, sekali tengok makcik tu dah hilang!! Kaknon terus bangun pergi kat pintu, tak puas hati. Caitttt... Makcik tu dah balik dah. Nasi lemak dah abeh.. Huwaaa.. Kaknon pun lepas tu balik dengan umah dengan langkah longlai. Frust giler woooo!!! Bila dah sampai umah, member pun baik punye dah tunggu. Konon2 nak makan nasi lemak laaa.. Sekali makan angin jelaaa. Hahahaa.. Semua bantai frust tertonggeng.. Kahkahkahkahkah..


Nota kakiku : Pengalaman yang tak dapat dilupakan. Sebenarnya tak dapat lupa nasi lemak tuuu.. Hahahahaha

23 comments:

  1. Adoii..baca entry ni bwat lapooooo lak perot nii..hohoho

    ReplyDelete
  2. wiwitttt^^ kaknon, masakkan la nasi lemak utk deknonnn :P

    ReplyDelete
  3. salam..
    perghhh..
    lapo la pulak ni
    he he he..

    ReplyDelete
  4. Adehh,da lah tengah tunggu abah masak. Haihh laparnya~

    ReplyDelete
  5. kenapa ada nasi lemak di waktu begini.. laprnya..

    ReplyDelete
  6. midori..ada ker oeang mesia x penah makan nasi lemak?? ni kena hukum buang negeri ni!!!

    ReplyDelete
  7. oh, my feberet-nasi lemak panas2, sambal lebih, telur mata, sambal sotong~ ok-i'm drooling. hang ni!

    ReplyDelete
  8. salam..Kak non...sampai hati kak non goda aku..aku baru nak makan jusmate bulan nie....postpone ler bulan depah..hahaha...sedapnyer....

    ReplyDelete
  9. tHp ketagihan yang melampau, kena masuk pusat pemulihan nih

    ReplyDelete
  10. wahhhhh...sedapnya gambar nasi lemak tu..terliur. esok mesti cari nasi lemak!

    ReplyDelete
  11. terliur la kaknon...hehe

    ReplyDelete
  12. dh tgk pun rsa sdap.. klau dpt mam lg sdap ar ^^
    zaman skrg x ramai pndai buat nasi lemak yg sdap, klau yg x sdap tu senang cari, hikk...

    ReplyDelete
  13. aduhh..dah la tgh lapar pagi ni..huwaaa

    ReplyDelete
  14. Mantapnya, bikin perut ane tambah laper

    ReplyDelete
  15. baru lepas makan nasi lemak sambal udang ni..hehe sedap..betul la kaknon..ada peniaga tu kata je jual nasi lemak tapi tak rasa lemak pun..konon nak kurangkan lemak sekali tak sedap terus daa...yg paling penting sambal mesti power baru nasi lemaknya sedap

    ReplyDelete
  16. uishh sedap nyeh..naseb da beli nasik lemak :)

    ReplyDelete
  17. nyam---nyam...pengin nyoba,tapi disini g ada yang seperti itu..

    ReplyDelete
  18. uisshh bstnye nasi lemak..
    mama tlg buatkan ..

    ReplyDelete
  19. kalau dapat bedal sekali 3 itu masyuk.rindu.da lama tak makan nasi lemak.da lupa rasa nasi lemak macam mana.haha.

    ReplyDelete
  20. wah lapo plak...
    aiyak nasik lemak kew?
    huhuhu dah seminggu xmkn nasik
    tgh berdiet neh

    ReplyDelete
  21. hahahahaha.. cian deknon semua.. kikikiki..

    @akufobia: Cait.. sampai boleh lupa rasa nasi lemak? Hahahaha.. Parah2..

    Perhhh.. meleleh air liur.. hahahahaha

    Selamat Menjamu Selera Deknon.. Hahahaha

    ReplyDelete

Followers