18 May 2010

PENGAJARAN UNTUK SEORANG YANG BERGELAR USTAZAH

Salam deknon. Selamat pagi. Pagi ke?? Ahaks. Dah breakfast ke blom? Kaknon dah selamat dahhh.. Hehehe..

Ok la deknon, entry kaknon kali ni takde kaitan dengan blogger, takde kaitan dengan petua. Kali ni kaknon nak bincangkan mengenai isu semasa. Kaknon baru terbaca dekat surat khabar mengenai RAKAMAN VIDEO SEKS USTAZAH. Haaa video nye takde yer deknon.. Jangan harap kaknon nak letak video tu kat sini! Dak2 kecik tak leh tengok. Hahahaha..

Mengikut berita tu, ustazah tersebut melakukan perkara tu dengan warden asrama. Ustazah tu mengajar dekat sekolah agama di Kuala Lumpur. Apa kes la si ustazah ni. Macam mane la die nak didik anak murid die kalau die sendiri tak terdidik.

Laporan polis dah dibuat berkaitan penyebaran video tu. Yang menjadi persoalannya sekarang, macam mane pulak video tu boleh terlepas. Padahal kat hp diorang sendiri. Hurmmm.. Musykil2.

Sebenarnya kaknon bukan nak cakap panjang lebar pasal adegan diorang tu . Kaknon ade persoalan yang bermain di fikiran kaknon sebaik sahaja kaknon bace berita tu.

Ini lah antara persoalan yang berlegar di kotak pemikiran kaknon.

1. Bagaimana seorang yang arif mengenai agama boleh melakukan perkara sedemikian?

2. Bagaimana seorang ustazah ingin mengajar anak muridnya mengenai agama, hukum hakam, halal haram, sedangkan dia sendiri melakukan perkara yang sudah pun melanggar hukum agama?

3. Bagaimana video tu boleh terlepas?

4. Siapakah mangkok yang menyebarkan video tu? Dia tak tau ke mengaibkan orang tu berdosa?

5. Kenapa la ustazah dan warden tu tak kawen? Kan 2,2 dah ade kerjaya masing2. Tentu hidup pun dah stabil dan boleh mendirikan rumah tangga.


Haaa.. Tu la yang kaknon dok pikir jer... Sambil geleng-geleng kepala. Heee.. Mangkok mane la yang sebarkan video tu. Kalau yer pun ustazah tu dan warden tu buat perkara yang salah tapi kita tetap tak boleh buat macam tu. Mengaibkan orang. Sepatutnya kite nasihat kan mereka betol2 bukan mengaibkan.

Kita dok mengaibkan orang nanti satu hari aib kita pun boleh terbuka. Dan bila mangkok ni buat macam ni, die dah merendahkan martabat seorang yang bergelar ustazah. Yela, lepas ni mesti orang akan cakap "Alah, ustazah tak semestinya alim, baik. Ustazah pun boleh dot dot dott..". Haa, kan dah kerana nila setitik habis susu sebelanga. Ustazah2 lain yang menjaga adap, dan tak buat perkara macam tu pun akan kene tempiasnya.

Apa punya mangkok la. Kesian jugak kaknon kepada ustazah tu, tapi nak buat macam mane kan. Bende dah jadi. Harap die bersabar dan tabah menghadapi ujian. Dan jangan ulangi perbuatan macam tu lagi. Deknon2 semua, ingat yer, jangan la mengaibkan orang. Apa2 pun beri nasihat yang sepatutnya. Bukan buat begini.


Nota kakiku : Malu semalu2nya. Huhuhu.. Harap ustazah2 lain mengambil pengajaran dengan apa yang berlaku. Jangan merendahkan martabat anda sebagai orang Islam.

12 comments:

  1. Hmmm,dunia dah nak kiamat. Bende yang mustahil pun boleh terjadi. Subhanallah :(

    ReplyDelete
  2. senanye banyak sy dengar pasal ustazah or lebih jelas wanita yang bertudung labuh.

    orang akan cakap, erm tak padan ngan tudung labuh tapi ngate kat orang. tudung labuh tapi bajet dia je yang betul dan macam-macam. sy selalu jumpa yang mcam tu sampai sy fikir fikiran mereka sempit sangat ke...

    ReplyDelete
  3. betul ke ustazah tu? atau tektik nak dapat publisiti?

    kalau ya, memang dasar ustazah tak boleh pakai. memalukan golongan ustazah.

    kalau tidak, harap mereka yang nak ambil kesempatan cari publisit hentikan lah..

    buruk benor tengok muka-muka diorang tu

    ReplyDelete
  4. @ encik tikus : betol3. dunia semakin pelik.

    @NadiaShafiqa :Yup. Banyak jugak kaknon dengar orang cakap macam tu. Kadang2 kaknon sendiri pun ade terdengar. Bagi kaknon, kalau diorang berpakaian macam tu, diorang kene la jaga peribadi diorang. Kadang2 sedih + geram bila dengar diorang dok ngumpat sesama diorang. Harap mereka2 ni lebih memahami dan menjaga kesucian agama Islam.

    @From The News : haaa, persoalan yang ni kaknon memang tak terfikir pun. Betol atau tidak itu ustazah. kalau tak betol, memang mangkok la orang yang mengambil kesempatan buat publisiti murahan tu. takde kerja lain gamak nye.

    ReplyDelete
  5. terlepas video bkn persoalan penting pun..selalu manusia yang alim ni setan suka goda berlebih lebih dan itu satu kejayaan bg dia bila org yg alim u tumpas..mintak simpang la kan..mintak dilindungi dr semua tipu daya syaitan

    ReplyDelete
  6. @nuriz : yup. betol.. orang yang alim ni lebih besar dugaan nya. tapi itu la, bila iman semakin tipis, setan ambil peluang untuk bagi godaan yang hebat sehingga la akhirnya kita tertipu.

    ReplyDelete
  7. syaitan menggoda tak kira darjat...

    ReplyDelete
  8. untuk pngetahuan semua, dia ni bukan ustazah... hanya mengajar di sekolah kebangsaan agama.. hanya mengajar bahasa je...dan rekod dia memang buruk di sekolah tuh.. dah kena buang dah pon...

    ReplyDelete
  9. terima kasih semua kerana komen entry kaknon. :)

    @amin : betol ke? patut nye pihak akhbar yang keluar kan berita tu perlu betulkan statement mereka. sebab dah menjatuhkan nama baik ustazah. hurmm..

    ReplyDelete
  10. salam.x de guna kte asyik pertikai kes ustazah tu.mari kte sme2 fikir diri sendiri.elok kte sama2 tutup keaiban muslimah ni...comfirm allah bg pahala...dan dgn harapan keaiban kte jgak akan di ttup jgak kdepan2 nt.

    ReplyDelete

Followers