04 May 2010

PETUA KAKNON | Menegangkan Kulit Muka

Salam petang deknon. Dah balik keje ke? Kaknon masih di kedai lagi ni haaa.. Ingat hari ni nak balik cepat. Ok la deknon, kite teruskan dengan petua seterusnya ok.

Hari ni kaknon nak bincang pasal kecantikan jer. Ulang lagi sekali deknon, kecantikan!! Haaa betul tu.. Kekekeke~

Ok. Bagi seorang wanita kulit yang kedut sangat menakutkan. Betul tak deknon? Kedut sini kedut sana. Ni petua untuk menegangkan kulit muka. Kulit muka yer deknonnnnn..




Menegangkan Kulit Muka



Mula2, deknon pergi dapur. Dapur umah deknon yer bukan umah kaknon. Ahaks. Ok, dah masuk dapur deknon bukak gobok (almari atau kabinet yer deknon). Hahaha. Pastu tengok ade tak timun dengan tepung ubi kayu. Ade tak? Takde? Kalu takde g amek kunci kereta lepas tu g beli kat kedai. Jangan malas2 yer deknon. Nak cantik ke taknak???? Haaaa.. Bagus...

Tak yah la banyak macam ni kot. Macam nak buat kenduri la pulak. Hahahahaha...



Ok. Dah beli tu terus balik. Jangan nak merayau sane sini. Pentingkan kecantikan deknon tu dulu. Dah cantik baru g merayau ok. Hahahaha. Ok deknon, amek timun tu, pastu hancurkan. Sampai lumat yer deknon2 semua. Lepas tu, amek tepung ubi kayu tu campurkan dengan timun yang dah lumat tu. Agak2 je la tepung tu deknon. Takyah kot nak timbang2 berat bagai. Hahahaha. Campur sedikit air yer deknon.

Lepas tu gaul sampai sebati. Jangan terlalu cair yer deknon. Dah tu, deknon sapukan di kulit muka. Biarkan sehingga campuran tu kering. Bila dah kering, baru lah deknon basuh bersih2.

Dengan mengamalkan petua ni deknon, muka kita akan jadi lebih tegang, putih, dan menyegarkan. Haaa tu la satu lagi petua yang dapat kaknon kongsi dengan deknon2 semua.

Selamat mencuba yer deknon. Semoga kita semua bertambah cantik dan vogidevassss gitu :P



Nota kakiku : Hari ni kaknon nak cerita semua pasal yang cantik2 jer.. Hek4. Cube tanye abang non, cantik tak kaknon hari ni?? Wawawawawawa :P


10 comments:

  1. nice tip...
    camuran ni kalo tarok pisang ke, tepong gandum cikit ke, bole jadi cekodok x???
    hihihi~~

    ReplyDelete
  2. hehe..tiba2 leh wat resipi cekodok lak =)

    ReplyDelete
  3. SALAM..
    nak cuba jugalah
    mana tau boleh
    jadi model lak nanti
    la la la

    ReplyDelete
  4. heheh nanti kita dah try kita roger kaknon erk....

    ReplyDelete
  5. nk cuba gak! kompom ke tegang.. heheh :p

    ReplyDelete
  6. kaknon.. gambar model xde ke??

    ReplyDelete
  7. hahaha.. sila cube yer.. jangan lupe amek gambar sebelom dan selepas. kasi tepek kat blog kaknon. hahahahaha..

    @captain88 : caitt.. model takde. deknon kalau baik hati boleh la jadi modelnye.. hahaha..

    ehh.. baru kaknon perasan, semua yang komen lelaki la.. hahaha.. takot kedut yer deknon??? hahahahahhaha

    ReplyDelete
  8. nk tray bt lah...owg laki blh jgk ke nk bt cmtu..ingtkn p0mpuan jekk thu nak jga muka..ahhhakkksss....

    ReplyDelete
  9. wah.. lagi senang petua akak nie dari petua yg lain2...
    kene try nie ;p
    tengkiu akak non....

    ReplyDelete
  10. mcm mne tu nak lumat kn timun tu smpai hncur??
    lebih elok pkai tangan ker pkai ape???

    ReplyDelete

Followers