06 May 2010

PETUA KAKNON | Mengempiskan Perut Yang Buncit


Salam. Berjumpa kita lagi sekali deknon. Hehehehe. Baiklah, entry kali ni kaknon buat atas permintaa deknon Bujang Susah. Kate die, adik awek die ke, awek adik die, kaknon konpius. Hahahaha. Jup kaknon tengok. Haaa, adik awek die. Kikiki. Sori la deknon, kaknon ni kadang-kadang mengalami gejala kekeliruan cket. Hahahaha.

Baiklah, kita sambung yer deknon. Bujang Susah minta petua untuk menghilangkan perut buncit dan berlipat-lipat. Berlipat-lipat?? Hurmm.. Kaknon berfikir sejenak. Hehehehe :P

Ok deknon, sebenarnya ada banyak cara untuk kempiskan perut yang buncit. Tapi, kaknon bagi 2 sahaja yer. Sebab, kaknon tau, kalau bagi banyak-banyak pun takot deknon semua konpius dan malas nak buat. Kaknon bagi yang paling mujarab la yer. Petua ni ramai orang guna dan katanya amat berkesan. Ape yang penting deknon?? Usaha!! Jangan putus asa!! Jangan buat separuh jalan!!


Petua Mengempiskan Perut

Yang pertama deknon.

Bahan-bahan:
1. Asam keping - 2 keping


2. Air panas -Segelas

Ok deknon, cara-caranya, deknon basuh dulu asam keping tu. Lepas itu, deknon masukkan dalam segelas air panas. Biarkan sehingga asam keping tu kembang dan air tu menjadi suam. Setelah itu barulah deknon minum air rendaman tu.

Minum setiap pagi dan malam sehingga lah deknon dapat perut yang diingini.



Yang kedua yer deknon.
Bahan-bahan :
1. Teh tanpa gula
2. Limau kasturi / nipis


Limau kasturi


Limau Nipis


Caranya mudah jer deknon. Setiap pagi, deknon bancuh teh TANPA gula. Kemudian, perahkan sebiji limau kasturi atau boleh juga diganti dengan limau nipis yer deknon dalam air teh TANPA gula tu. Selepas itu, minum la air tu.

Amalkan setiap pagi sebelum sarapan. Boleh juga diminum 2 kali sehari. Sebelum sarapan pagi dan sebelum makan malam.

Insyaallah, masalah perut buncit akan selesai. Yang penting usaha yer deknon. Sedikit senaman pun boleh membantu. Deknon buat sit up setiap pagi. Sambil mengamalkan diet yang seimbang. Kalau dok perah limau sebiji hari-hari tapi makan nasi 2 3 pinggan memang la tak kemane dek oii.. Kita displin kan la diri kita. Jauhi makanan-makanan berlemak, berminyak. Itu semua sangat penting yer deknon.

Lagipun makan makanan berlemak dan berminyak ni boleh menyebabkan penyakit jantung dan kolesterol tinggi deknon. Jadi masa makan tu beringat-ingat la. Jangan main bedal jer. Hehehehe..

Ok deknon Bujang Susah? Hehehe.. Jangan susah2 yer. Mana tau kot boleh jadi macam ni ke nanti. Hahahaha... Pergi gym ok kalau nak macam ni. Hahahaha..


Ini bukan gambar abang non. Ini gambar Ihsan Pakcik Google Sayam. Hahahahaha.. Pewitttt.. Hahahahaha... Ade berani???



Nota kakiku : Peringatan ni untuk kaknon jugak. Sebab kaknon suka makan KFC. Hehehehe.. Ayam suntik dekkkk.. Sebab tu tulangnya kecil tapi isinya banyak. Dulu kaknon belajar kejuruteraan genetik. Sebab tu kadang-kadang rasa takut nak makan. Tapi kalau ade depan mata kaknon bedal jugak. Hampeh.. Hahahahaha...


4 comments:

  1. Memang menarik deknon. Sapa tak nak perut yang kempis dan cantik kan? Heee..

    ReplyDelete
  2. selalu la bersenam atau jogging...tapi ingat jangan asyik bedal yang sedap2 tu yang buat badan berisi hehehe..

    ReplyDelete
  3. @seri bahasa : betol3.. hahahaha.. tu la kaknon cakap, kalau perah limau hari2 pun tapi makan berpinggan-pinggan, same la jugaknye :)

    ReplyDelete

Followers