05 May 2010

PEROMPAK KURUS & GEMOK

Salam deknonnnnn.. Buat ape tu? Kaknon baru pas balik hantar Steam Iron kat customer. Kalau deknon nak beli roger kaknon yer. Ahaks.

Hari kaknon ade story panas nak bagitau deknon semua... Bace kisah ni..

Lokasi : Umah jiran kaknon. Lorong belakang yer deknon.
Masa : 11 pagi
Suspek : 2 orang jantan tak guna, sorang kurus sorang gemuk.
Kenderaan : Moto cabok.
Senjata : Pisau

Haa deknon. Bace tu atas tu. Semalam umah jiran kaknon kene masuk perompak. Siap acu pisau kat anak jiran kaknon tu. Siot sungguh. Ceritanya begini, mase tu, isterinya jiran kaknon tu, sidai baju dekat luar umah. Kemudian, die masuk rumah tanpa kunci pagar. Sebab katenye tak abeh menyidai lagi. Nak membuang ayor kecik. Tak tahan dah katanye.

Elok jer die masuk, si perompak kurus pun ikut masuk. Kebetulan anak perempuan jiran kaknon tu berhampiran dengan pintu. Ape lagi, siap berlakon tanye alamat lagi si perompak tu. Boleh dapat award pelakon terbaikkkk deknon oii.. Lepas tu, die acu pisau kat budak tu, budak tu dengan pantas lari ke dapur dan kebetulan pintu dapur terbuka, die jerit2 la panggil jiran2 sebelah. Nasib baik lorong umah die tu ramai yang tidak kerja. Kalau tidak, tak tahu la ape yang akan terjadi. Memang nekad la budak tu lari dari perompak kurus tu.

Bila budak tu dah jerit2, perompak tu pun panic terus amek sesuatu kat atas komputer yg kebetulan berhampiran pintu. Itu jer yang sempat dia sambau. Maka, selamat la umah jiran kaknon tu.

Deknon nak tau ape yang die sambau??? Die sambau PENSEL CASE!!!! Wakakakakakakaa~ gelakkan dieeeee.. Wakakaakkakaka... Yela kan budak2 sekarang pensel case pun dah macam wallet jer kelihatan nye. Haaa... Balik umah si gemok dan si kurus boleh la belajar menulis. Mane tau dapat masuk universiti pasni takyah nak merompak umah orang lagi kan.. Hahahahahahahahahahahahaha.. Adoiii.. Lawak2...

Ingat deknon, setiap kali masuk umah mesti kunci pintu. Kejap ke lame ke. Nak sidai baju pastikan pagar berkunci tau. Hurmmm bahaya!!

Nota kakiku : Jangan la buat kerja2 haram ni. Banyak lagi kerja halal yang boleh dibuat. Kenapa nak merompak umah orang, nak meragut orang? Kenapa? Bukan nye cacat, sihat walafiat. Ish3..

7 comments:

  1. salam..
    bahaya lah begini
    ramai penyamun
    berhati2 lah..
    jangan tunjuk kemewahan
    yang melampau..
    kereta contohnya

    ReplyDelete
  2. @encik tikus: aduyai deknon. ini betol2.. bukan cobaannn.. hahaha. betol la deknon oi.. berlaku dekat lorong belakang umah kaknon. nampak macam tak betol ke? hek4..

    @zulkbo : w'salam.. betol2.. memang sentiasa kene berhati2. banyak orang nak cari duit cara senang tapi tak halal. huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. muahahahahaha... sian perompak tuh... betol kata midori tuh... harap2 pas nih insaf ler... sambung belajar balik.. hahahahahaha

    ReplyDelete
  4. @Nafiraa : hahaha.. lawak kan? dapat pensel ngn pemadam jer.. kikikiki

    ReplyDelete
  5. adeyai..pensel case...

    ReplyDelete
  6. kikikiki.. padan muke die.. kikikiki

    ReplyDelete

Followers