23 May 2010

PESAKIT HIV POSITIF LANCARKAN PERANG??

Assalamualaikum dan slmt sejahtera...msg ini telah dikirimkan kpd sy oleh seseorang....walaupun xde kena mengenany ngn grup nih,,tp u olz bc je la k...utk keselamatan masing2..so,beware,my frenz!!

................Berikut adalah artikel yang perlu diambil perhatian sekiranya anda belum membacanya. .. Sila baca artikel berikut mengenai orang yang HIV positif seronok menyebarkan virus HIV.. Ianya pernah ke udara di dalam Televisyen Thai di mana pesakit HIV ditangkap & didakwa, tapi apa gunanya, beliau telah merosakkan ramai orang awam yang tak berdosa. Jadi sila berhati-hati ….

Beberapa tempat berbahaya dan kebarangkalian menemui jarum penyuntik yang telah digunakan penagih


1. Dikawasan pantai. Apabila anda berjalan di pantai sila pakai selipar atau kasut, ada penagih dadah yang melakukan aktiviti di tepi pantai danmenimbus jarum penyuntik di dalam pasir. Penyuntik ini kemudiannya terdedah akibat ombak.

2. Di kawasan permainan kanak-kanak. Satu lagi kawasan pilihan penagih.T erdapat kes di Australia di mana kanak-kanak yg tak berdosa telah tercucuk jarum penyuntik apabila beliau turun daripada papan lunsur & kemudiannya didapati HIV positif.

3. Di panggung wayang. Sila pastikan kerusi yg anda duduki. Kes yang terjadi apabila seorang perempuan duduk di kerusi beliau dan terasa sesuatu benda mencucuk. Beliau berdiri dan mendapati ada penyuntik dan nota berbunyi “Welcome to the real world, you are now HIV positive’ . Doktor telah memeriksa jarum tersebut & mengesahkan ianya terdapat virus HIV. Ianya berlaku di Hawai jadi berhati-hati … .

4. Di Georgia & Florida , ada kes menunjukkan pesakit HIV meletakkan penyuntik di dalam tempat mengembali kan syiling, mesin air minuman…jadi pastikan bila anda membeli air atau kandi, perhatikan betul-betul tempat mengembalikan wang syiling….. ……… ……… …….. …..mungkin terdapat jarum penyuntik di dalamnya.

5. Di restoran Burger King, pesakit HIV yang juga pekerjanya meletakkan sedikit darah di dalam burger & mencampurkan dengan mayonis dan salad. Ianya seperti sos. Jadi cuba jangan pesan burger dengan mayonis & sos. Order di tempat lain.

Ini adalah nyawa anda. Sila ‘foward’ maklumat ini sebanyak mungkin kepada orang lain, especially orang yang anda cintai, anak anda dan sesiapa saja…


DrMuhd Hishamuddin b Abdul Halim
Professor & Head Dept. of
Chemical Pathology
School of Medical Sciences
USM, Kubang Kerian, Kelantan ,
MALAYSIA .



**************************************

Haa di atas adalah satu artikel yang telah di forwardkan kepada kaknon melalui Facebook kaknon. Persoalannya sekarang, BENARKAH PERKARA INI BERLAKU??

Sebenarnya, hari tu kaknon dah terbaca mengenai artikel ni. Tapi kaknon tak ingat dimana. Hari ni, sekali lagi kaknon dapat baca artikel ni. Dan ia telah di hantar ke inbox Facebook kaknon.

Ada siapa2 yang boleh mengesahkan hal ini? Kalau ikut kan dari mesej tu, ade tulih Dr Hishamudin. Betul ke? Kalau benar la artikel ni, maknanya keadaan sekarang amat berbahaya untuk kita keluar kemana-mana. Even, ke taman permainan kanak-kanak sekali pun!!



Mereka ni seperti dah melancarkan perang pulak pada orang awam yang tak berdosa. Kaknon cume berpesan kepada deknon-deknon semua supaya berhati-hati walau dimana pun deknon semua berada.



Jangan biarkan anak-anak kecil menjadi mangsa mereka yang mental ni. Kecut perut bila bace hal ni.


Nota kakiku : Kalau ada sesiapa yang ada maklumat lain, boleh la kongsi dengan kaknon dan kawan2 yang lain. Sama-sama la kite mengingati antara satu sama lain. Terima kasih kepada deknon yang sudi berkongsi maklumat. Semoga dapat membantu orang yang tidak berdosa..
P/S : Gambar ehsan Uncle Google

13 comments:

  1. Notice: Katakan Rakyat Benci Dada.. Jangan Isap Dada.. (samivelu)

    ReplyDelete
  2. menda ni xmustahil sb skrg byk perkara gila dh tjadi.. mintak dijauhkan dr malapetaka seperti ini di negara kita...

    ReplyDelete
  3. bahaya tuh... mintak2 lah dijauhkan... jahat tul org yg wat camni..

    ReplyDelete
  4. bahaya tue. orang nak perangkap orang, macam macam cara dorang gunakan. Mintak simpang Malaikat 44 dari terjebak najis dadah. katakan taknak pada dadah.

    ReplyDelete
  5. ini kes berat dah. harap2 kerajaan mengambil tindakan secepat mungkin. mungkin orang2 seperti ini harus di beri hukuman berat kalau memang betul wujud.

    ReplyDelete
  6. tapi bukan ke virus hiv tu tak tahan di luar badan manusia? kalau kongsi-kongsi jarum yan secara terus tu lagi effective kot. kalau dah biar lama kat luar, macam tak tahan. macam pernah baca kat mana-mana pasal ni. tapi ingat-ingat lupa. kalau ada sesiapa yang tau lebih detail, tolong betulkan ye! :)

    ReplyDelete
  7. *yang

    oh ye,lupa nak cakap terima kasih! hehe :)

    ReplyDelete
  8. issshhh..betul ke???teruk la dorang nieyh..bahaya sungguhhhh dunia sekang ni..so kene la ati2..

    tengs for sharing..

    ReplyDelete
  9. huhuhu.. menakutkan kan deknon? huhuhu.. ngeri jugak kaknon bila bace berita ni. tapi itu la die, persoalannya, BENARKAH PERKARA INI BERLAKU?

    tiada jawapannya. yang pasti, kaknon ingatkan deknon2 semua supaya sentiasa berhati-hati. macam2 hal dunia sekarang ni.. :)

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum...trima kasih sbb sudi kongsi...

    ReplyDelete

Followers

free counters